Jij weet het al lang; zelf blijven aanmodderen is valse hoop. De organisatie van je huishouden is als de fundering van jullie huis. Als de basis niet goed staat kan je opbergsystemen invoeren zo veel je wilt, maar zal de rommel blijven terugkeren. Daarom wil je een professional organizer inschakelen die je helpt de koe bij de hoorns te pakken. Met deze 6 argumenten zal ook jouw partner het nut ervan inzien.
-
Je houdt altijd het heft in eigen handen
“Dan moet ik zeker van alles weggooien van haar” is een veel gevreesde gedachte bij het inhuren van een professional organizer, maar niets is minder waar. Ik maak geen enkele beslissing voor jullie en je hebt op ieder moment het heft in eigen handen. Wel help ik je om je weerstand in de ogen te kijken. Welke opruimsmoezen bedenk je voor jezelf? Waarom is het zo lastig om afscheid te nemen van iets? Voegt dit item echt waarde toe aan je leven of bewaar je het vanuit plichtsbesef? Wat ik je vertel is niet persé vernieuwend, ergens in je achterhoofd weet je het namelijk wel. Alleen weet ik je op de juiste manier te prikkelen zodat dit ook naar boven komt en we samen de chaos aan kunnen pakken.
-
Objectiviteit
Een professional organizer zal dus geen beslissingen voor jullie nemen, maar kan wel een objectieve blik werpen op jullie spullen en de organisatie van het huis. Het is heel logisch dat je je meer stoort aan de, in jouw ogen, rommel van de ander. Ook zit het in je menselijke aard om blind te zijn voor je eigen inbreng aan de veelheid aan spullen in huis. Ik help jullie om met een andere bril op naar de spullen en organisatie in huis te kijken. Hierdoor ontstaat er meer wederzijds begrip en gaan jullie in oplossingen denken. Dit zorgt voor een resultaat waar jullie beiden tevreden mee zijn.
-
Tijdsbesparing
Grote kans dat jullie nog niet aan ontspullen en opruimen zijn toegekomen, omdat jullie te druk zijn. Altijd lijkt iets anders weer prioriteit te hebben. Waarom zou je dan wel tijd hebben om dit samen met een professional organizer te doen hoor ik je denken? Wel, heel simpel; omdat we gewoon een afspraak inplannen, wat jou een concrete stok achter de deur geeft. Bovendien is ontspullen en organiseren met mij vele malen efficiënter, dankzij mijn expertise en bewezen opruimsysteem. Klanten vertellen dat ze in één sessie met mij werk verzetten waar ze zelf een week over zouden doen.
Door hulp in te schakelen, kunnen jullie het proces dus versnellen en tijd besparen die je anders alleen zou besteden aan het uitzoeken en organiseren van je spullen. En vergeet niet; organiseren kost tijd, maar niet organiseren kost nog meer tijd. Onbewust verliezen jullie veel onnodige tijd aan het zoeken naar spullen, het discussiëren over rommel en het uitstellen en daardoor laten oplopen van opruimklussen.
-
Minder stress, meer harmonie
Wist je dat 43% van de ruzies in Nederlandse huishoudens over rommel gaat? Uit onderzoek is bovendien gebleken dat een rommelige omgeving in verband wordt gebracht met gevoelens van onmacht, angst, spanning en depressie. Een opgeruimd en goed georganiseerd huis vermindert de stress en verhoogt de harmonie in huis. Er ontstaat letterlijk en figuurlijk meer ruimte voor elkaar. Het inhuren van een professional organizer heeft een positief effect op de sfeer in huis, op je mentale welzijn en zodoende op je relatie.
-
Een investering die loont
Ja, professionele hulp kost geld. Een goed georganiseerd huis kan op de lange termijn echter juist kostenbesparend zijn. Doordat je beter weet wat je hebt, zal je niet meer snel dubbele aankopen doen. Ook zal je na een opruimtraject met mij minder geneigd zijn tot impulsaankopen.
En is tijd niet ook geld? Als je je bedenkt dat je met een goed georganiseerd huis tot wel 40% tijd wint in je huishouden, dan tikt de besparing snel aan. Tel daarbij op dat je het geld letterlijk op zolder of in je garage hebt liggen. Met mijn hulp kom je er wél aan toe om die aan te pakken en de spullen daadwerkelijk op Marktplaats te zetten. Op die manier hebben jullie je investering alweer snel terugverdiend!
-
Goed voorbeeld doet volgen
Wanneer je met een professional organizer gaat werken kan je er voor kiezen om enkel die spullen en ruimtes aan te pakken die betrekking hebben op jou. Denk aan je kledingkast, je werkplek, je hobbykamer, etc. Op die manier hoeft je partner helemaal niet betrokken te worden bij het opruimproces als hij of zij dat niet wil. Uit ervaring kan ik je vertellen dat jouw actie zorgt voor positieve reactie. Jij geeft het goede voorbeeld door verantwoordelijkheid te nemen over je spullen en je partner zal ervaren wat het jou oplevert. Bewust of onbewust zal dit aanstekelijk werken en kun je de opruimkriebels zelfs overbrengen. Mooie bijvangst toch?
Wil je het inschakelen van een professional organizer ter sprake brengen? Ga dan open het gesprek aan met je partner. Leg uit wat de veelheid aan spullen en gebrek aan organisatie met jou persoonlijk doen. Luister naar eventuele bezwaren van je partner en probeer samen tot een beslissing te komen.
Het is altijd mogelijk om een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek met mij in te plannen. Hierin zal ik jullie gezamenlijke doelstellingen en prioriteiten voor het huis identificeren. Zo kan ik inschatten hoeveel sessies we samen nodig zullen hebben, waarna de keuze bij jullie ligt. Maar voor het tot een gesprek met mij komt kun je vast je voordeel doen met deze 6 argumenten die jouw partner overtuigen om een professional organizer in te schakelen.
In deze blog zet ik nog meer voordelen op een rijtje die het goed organiseren van je huis jou opleveren.